Ik ben gewoon mijzelf. Forums Overige Introductie – Ikwerkanders

1 voice
1 reactie
  • Author
    Posts
  • #100001655
    Ikwerkanders
    Bijdrager

    Dit forum is nog best.. stilletjes :(. Dus ik begin gewoon en zie wat er van komt :).

    Op mijn 16e kreeg ik een website cadeau, een eigen domein waar ik een forum op hoste. Dit was een forum waar er gesproken werd over gaming en Photoshop. Ik deelde er, samen met anderen, tutorials en we hielpen elkaar om meer van het programma te leren. We spraken over de spelletjes die we speelde en maakte online connecties met elkaar.

    Er hing geen gewicht aan, er zat geen verdienmodel aan en iedereen die lid werd, was onderdeel van het geheel. Het voelde laagdrempelig en leuk. Het enige wat nodig was om te doen was de gesprekken en discussies beheren en voorkomen dat ze uit te hand liepen. Je wilt geen forum gevuld met negativiteit. Alleen, als 16 jarige vol met jongeren op een forum weet je maar zo veel. Je doet maar wat.

    Dit pakte goed uit. Binnen korte tijd, ik geloof dat de site 2 a 3 jaar oud was, had ik 3000 leden, een actief forum, veel bezoekers en sommige leden hadden elkaar al eens in het echt ontmoet. Het werd ‘iets’. Tot deze publiciteit ook de nodige negativiteit met zich meebracht. ‘Internet Trolls’. Kort samengevat ging het dwarsbomen zo ver dat iemand of zelf of iemand heeft ingehuurd om mijn website te hacken.

    Alles weg, nogmaals geprobeerd, weer gehackt. Ik gaf het op en liet het los.
    —–

    Jaren verder, 2x die leeftijd mis ik het. Ik mis het laagdrempelige, het gemoedelijke, het in connectie komen met elkaar en gesprekken voeren. Ik mis het ‘beheren’ en iedereen helpen om elkaar in het midden te vinden en ik mis een klein groeiend getalletje van progress met het gevoel dat je vooruit gaat en meer mensen bereikt. Alleen, het internet is veranderd. Er zijn talloze verdienmodellen te vinden en wat gratis is, maakt jou tot het product.

    Het is jammer dat dit de norm is, gewend is en men zo naar het internet kijkt. Wat ik wil creëren is een moderne versie van het ouderwetse internet wat er was om met elkaar in contact te komen en te praten over dezelfde interesses. Terwijl ik mij richt op de ‘doelgroep’ mensen die graag hulp geven of mensen die hulp zoeken. Via Ikwerkanders is het mogelijk/optioneel om op de hoofdpagina berichten te delen en je profiel staat hier ook met een simpele zoekmachine op. Zo is het een keuze om meer aanwezig te zijn.

    Het verdienmodel van Ikwerkanders is een vorm van donatie waardoor je meer op valt op de hoofdpagina. Deze inkomsten wil ik in de toekomst, nadat ik uit het WIA kom (hiervoor zal ik, naar mijn weten, 70% van de inkomsten moeten afstaan), besteden aan promotie campagnes van Ikwerkanders.
    Dit houd in, cadeautjes, give-aways en persoonlijke promotie materiaal om mensen te raken.

    Als kind al kocht ik cadeautjes met het zakgeld dat ik kreeg. Ik liep collectes voor de dierenbescherming en was, naar mijn moeders zeggen; ‘te goed voor de wereld’. Ik moest leren harder te worden. Dit heb ik geprobeerd maar alsnog belande ik in het WIA.

    Ik heb geen behoefte om harder te worden en te knokken voor succes. Voor mijn gevoel ben ik al succesvol. Ik heb al doelen waargemaakt en dromen gevoeld. Ik wil gewoon zijn, ervaren, meemaken, delen en hier anderen in meenemen. Ik wil mensen helpen om hun situatie te verbeteren zodat zij dit ook kunnen. Ik wil goed doen en de wereld beter maken, hier een rol in spelen en dit doe ik via Ikwerkanders.nl.

    Dus als je dit leest (en alles hebt gelezen :P), dank je voor je interesse en voor het helpen van het waarmaken van mijn droom! Dank je :).

    #100001665
    Ikwerkanders
    Bijdrager

    Ik zou het leuk vinden als je lid wordt :)!

You must be logged in to reply to this topic.