Ik ben gewoon mijzelf. Forums Nieuws, Kennis en Bewustzijn/wording Meester Shi Heng Yi over de 5 hindernissen

This topic contains 1 voice and has 0 reacties.
1 voice
0 reacties
  • Author
    Posts
  • #100003351

    Deze mens spreekt mij aan. Hier is de link naar zijn TED-talk.

    Master Shi Heng Yi – 5 Hindrances

    Ik word blij van wat hij zegt. Ik voel me geïnspireerd door wat hij als manier van kijken naar het leven voorstelt om te gaan gebruiken. Al ben ik nog onbeslist voor mij zelf over het punt wat hij aanvoert. Het punt dat hij iets, iemand anders is dan al zijn waarnemingen, ervaringen in zijn lichaam, in zichzelf als mens. Mijn bezwaar voor het moment is dat het een scheiding creëert. Een scheiding tussen het lichaam, de mens en … ja, wat? Wanneer hij zichzelf als ziel bedoeld dan kan ik mij dat voorstellen. Ik geloof ook dat mijn ziel iets anders is dan mijn lichaam. Ik geloof dat mijn lichaam ontstaat, mij ter beschikking wordt gesteld als ziel, wanneer ik als ziel kies voor het aangaan van een relatie met deze planeet. De planeet die mensen onderling Aarde noemen. De ervaringen en waarnemingen in mijn lichaam, in mijzelf als mens kunnen niks anders zijn dan mijzelf. Mijzelf als mens en als ziel. Want mijn lichaam, de mens die ik in dit leven ben, bestaat slechts omdat ik de relatie met deze planeet ben aangegaan. Zonder die relatie van mij met de Aarde ben ik als mens afwezig, onbestaand. Voor de Aarde bestaat geen aanleiding om een lichaam beschikbaar te stellen. Voor welke relatie zou ze dat doen? Door dat meester Shi Heng Yi daar weinig over zegt, missen voor mij nog onderliggende overtuigingen die ik wil kennen om te weten of ik die deel. Door het gebrek aan gegevens over de onderliggende overtuigingen, ben ik voor mijzelf nog onbeslist.

    Wat denk jij te horen, meen jij te begrijpen van wat hij zegt?

You must be logged in to reply to this topic.