Home Forums Vragen, Contact & Netwerken Vraag voor Manouk

This topic contains 1 voice and has 0 reacties.
1 voice
0 reacties
  • Author
    Kenza
    Bijdrager

Dit stuurt mijn broer “(werkzaam bij de politie) mij, het gaat om een vraag aan jou:

Op 27 en 28 oktober 2021 hebben wij, de vertrouwenspersonen van Noord Holland een tweedaagse met als thema “divers ondersteunt.”

28 oktober mag ik het middagdeel van deze tweedaagse organiseren. Die middag ga ik de groep vertrouwenspersonen in drie groepen verdelen, elke groep geleid door een centrale vertrouwenspersoon (leiding), waaronder ikzelf.

Die middag gaan de drie groepen en stadswandeling maken in Purmerend en daarbij een drietal locaties bezoeken. Op elke zo een locatie gaan ze in gesprek met een divers iemand. Die gesprekken duren ongeveer 20 minuten maximaal per groep.

De vraag is in hoeverre is diegene divers en of in hoeverre is diegene inclusief. Daarbij leiden de centrale vertrouwenspersonen de gesprekken.

Nu heb ik als diverse personen een Moslim mijnheer, een autistische dame en ik zou er dus graag een transgender bij hebben.

Dit, omdat ook binnen de politie transgenders werken en dit zeker niet minder zal worden.

De opdracht voor de “diverse personen” is als volgt.

Ga met de vertrouwenspersonen in gesprek en vertel hen wat jou diversiteit heeft gedaan met je leven. Wanneer was het een nadeel en welke kansen heb je hierdoor gemist. Wanneer was het een voordeel en wat heeft je dit gewonnen.

Van belang is dat als de diverse persoon ziet dat iemand moeite heeft met zijn/ haar diversiteit, hij/zij dit ook benoemd en vertelt wat dit met hem/haar doet. Alles in vrede en opbouwend natuurlijk.

Nogmaals, de cvp’s zullen het gesprek begeleiden en zorgen dat het gesprek gaande blijft maar doorgaans zal dit geen probleem zijn.

Ik zoek dus een transgender die kan en wil vertellen over de punten die ik heb aangegeven. Iemand die het niet eng vind voor drie groepjes het verhaal te doen. Iemand die aanspreekt en lekker “gebekt” is. Hij/ zij moet vooral zichzelf zijn.

Ik hoor graag van je. Mocht je vriendin hier vragen over hebben mag je ons met elkaar in contact brengen.

You must be logged in to reply to this topic.